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Registro completo
Biblioteca (s) :  INIA Treinta y Tres.
Fecha :  03/03/2020
Actualizado :  03/03/2020
Tipo de producción científica :  Abstracts/Resúmenes
Autor :  MACEDO, I.; ROEL, A.
Afiliación :  IGNACIO MACEDO YAPOR, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay; ALVARO ROEL DELLAZOPPA, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay.
Título :  Sustainability assessment tool applied in large scale, mechanized rice systems in Uruguay. [Abstract] + [Poster].
Fecha de publicación :  2020
Fuente / Imprenta :  In: International Temperate Rice Conference (7., 2020, Pelotas, RS), Science & Innovation: feeding a world of 10 billion people: proceedings. Pelotas RS, Brasil, February 9-12, 2020. Brasília, DF : Embrapa, 2020.
ISBN :  978-65-00-00331-4
Idioma :  Inglés
Palabras claves :  MULTICRITERIA ANALYSIS; ORYZA SATIVA; SRP; SUSTAINABILITY.
Thesagro :  ARROZ; SUSTENTABILIDAD.
Asunto categoría :  P01 Conservación de la naturaleza y recursos de La tierra
URL :  http://www.ainfo.inia.uy/digital/bitstream/item/14261/1/IRTC-2020-Macedo-3-Abstract.pdf
http://www.ainfo.inia.uy/digital/bitstream/item/14262/1/IRTC-2020-Macedo-4-Poster.pdf
Marc :  Presentar Marc Completo
Registro original :  INIA Treinta y Tres (TT)
Biblioteca Identificación Origen Tipo / Formato Clasificación Cutter Registro Volumen Estado
TT103037 - 1PXIPL - DDCongreso-ITRC/2020/Abs/Macedo

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Acceso al texto completo restringido a Biblioteca INIA Las Brujas. Por información adicional contacte bibliolb@inia.org.uy.
Registro completo
Biblioteca (s) :  INIA Las Brujas.
Fecha actual :  14/07/2022
Actualizado :  14/07/2022
Tipo de producción científica :  Artículos en Revistas Indexadas Internacionales
Circulación / Nivel :  Internacional - --
Autor :  REALINI, C.E.; ARES, G.; ANTÚNEZ, L.; BRITO, G.; LUZARDO, S.; DEL CAMPO, M.; SAUNDERS, C.; FAROUK, M.; MONTOSSI, F.
Afiliación :  CAROLINA E. REALINI, AgResearch Limited, Te Ohu Rangahau Kai, Massey University Campus, Grasslands, Tennent Drive, 4474 Palmerston North, New Zealand; GASTÓN ARES, Sensometrics & Consumer Science, Instituto Polo Tecnológico de Pando, Facultad de Química, Universidad de la República, By Pass de Rutas 8 y 101, Pando, Uruguay; LUCÍA ANTÚNEZ, Sensometrics & Consumer Science, Instituto Polo Tecnológico de Pando, Facultad de Química, Universidad de la República, By Pass de Rutas 8 y 101, Pando, Uruguay; GUSTAVO WALTER BRITO DIAZ, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay; SANTIAGO FELIPE LUZARDO VILLAR, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay; MARCIA DEL CAMPO GIGENA, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay; CAROLINE SAUNDERS, Agribusiness and Economics Research Unit, Lincoln University, Canterbury, New Zealand; MUSTAFA M. FAROUK, AgResearch Limited, Te Ohu Rangahau Kai, Massey University Campus, Grasslands, Tennent Drive, 4474 Palmerston North, New Zealand; FABIO MARCELO MONTOSSI PORCHILE, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay.
Título :  Meat insights: Uruguayan consumers´mental associations and motives underlying consumption changes.
Fecha de publicación :  2022
Fuente / Imprenta :  Meat Science, 2022, volume 192, 108901. doi: https://doi.org/10.1016/j.meatsci.2022.108901
ISSN :  0309-1740
DOI :  10.1016/j.meatsci.2022.108901
Idioma :  Inglés
Notas :  Article history: Received 29 March 2022; Received in revised form 25 May 2022; Accepted 28 June 2022; Available online 2 July 2022. Corresponding author: E-mail address: fmontossi@inia.org.uy (F.M. Montossi). This research was funded by Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria (INIA)-Uruguay. Supplementary data to this article can be found online at https://doi.org/10.1016/j.meatsci.2022.108901
Contenido :  ABSTRACT.- A telephone survey (n = 601) was conducted in Uruguay to explore participants? mental associations with meat and the underlying reasons changes in the quantity and type of meat consumed. Participants mentioned mostly positive associations with meat?s culinary and cultural aspects and its nutritional value as source of high-quality protein. Other associations were related to meat production, specific types of meat and cuts, meat consumption and pleasure, while price was perceived negatively. Animal welfare concerns emerged as a relevant association, but minor references were made to the effects of meat production on the environment. Changes in the amount and type of meat consumed (higher pork, chicken and cheaper cuts and beef) in the last year were mainly due to price followed by health reasons. Results emphasize the strong meat culture among Uruguayans and reveal that changes in the amount and type of meat consumed last year relate to external (price) or egoistic (health) rather than altruistic motives (ethical or environmental concerns). © 2022 Elsevier Ltd. All rights reserved.
Palabras claves :  Animal welfare; Beef; Consumers; Consumption; Health; Meat; Meat production; Mental associations; Motivations; Nutrition; Preferences; Survey; Uruguay.
Asunto categoría :  L01 Ganadería
Marc :  Presentar Marc Completo
Registro original :  INIA Las Brujas (LB)
Biblioteca Identificación Origen Tipo / Formato Clasificación Cutter Registro Volumen Estado
LB103138 - 1PXIAP - DDMEAT SCIENCE/2022
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